Pernah tertanya-tanya bagaimana untuk membuat duit melalui pengiklanan? Jika berminat menjana duit sampingan di internet cuba buat duit dengan Google AdSense

Adakah anda tahu bahawa terdapat banyak cara untuk membuat wang dengan Google AdSense? Buat duit dengan google adsense merupakan satu peluang keemasan menjana duit sampingan yang mungkin anda terlepas dengannya. Jika anda ingin menjana pendapatan dengan Google Adsense atau mahu memaksimumkan keuntungan Google AdSense anda, maka pastikan anda melihat cara berikut untuk menghasilkan wang dengan AdSense.

Sebelum itu mungkin anda tertanya-tanya benarkah ada peluang menjana pendapatan dengan Google Adsense?

Sekiranya anda mempunyai laman blog, atau mana-mana sama jenis lain di internet, Google Adsense mempunyai cara untuk menjadikan ia boleh buat duit. Google AdSense adalah satu program yang cuba menjadikan semua orang menjana pendapatan. 

Dalam hal ini mungkin anda sudah banyak mendapat input-input daripada blogger lain yang banyak menjelaskan apa itu Google Adsense dan peluang menjana pendapatan dengannya.

Sekiranya anda mempunyai blog atau laman web yang mempunyai traffik yang tinggi contohnya mempunyai100,000 pengunjung setiap bulan, ia lebih daripada 1 juta setiap tahun. Fikirkan bagaimana ia berkaitan dengan potensi pendapatan iklan:
  • Anda mempunyai 100,000 paparan (view).
  • Anda mempunyai kadar klik (CTR) standard sebanyak 1%.
  • 1% daripada 100,000 adalah 1,000.
  • Jika CPC iklan adalah $ 0.01, anda membuat $ 10.
  • Jika CPC iklan ialah $ 1.00, anda membuat $ 1,000.
Sama ada anda ingin membuat wang dari blog yang anda miliki, atau anda ingin membuat blog dengan tujuan untuk membuat wang Google AdSense, disini terdapat beberapa cara untuk meningkatkan pendapatan anda ;

Gunakan penulisan pengoptimuman enjin carian (SEO) untuk memaksimumkan kata kunci dalam kandungan anda blog anda.

Rajin menulis di blog kerana semakin banyak anda menulis mengenai subjek anda, lebih banyak kata kunci yang anda miliki untuk Google untuk mencari dan memberi suapan iklan.

Pilih niche yang sesuai dengan anda. Menulis mengenai topik bola sepak adalah sangat menarik, tetapi beribu-ribu orang melakukannya. Oleh itu cuba cari topik yang kurang diperkatakan tetapi mempunyai carian yang banyak

Bagi anda yang serius untuk buat duit dengan Google Adsense ini tetapi tidak masih samar-samar cara buat duit dengan Adsense, di luar sana terdapat banyak panduan yang boleh dijadikan rujukan dan antara yang paling popular ialah Raja Adsense yang telah banyak membantu blogger mengajar cara buat duit dengan Adsense.

Sebagai kesimpulan, kunci kejayaan buat duit dengan Google Adsense adalah traffik iaitu berapa ribu view blog anda dalam masa satu bulan.

 Kekeringan idea cara buat duit dengan adsense bukan jadi masalah. Artikel ringkas ini sedikit sebanyak sudah membantu. Untuk mendapatkan maklumat yang lengkap dengan google adsense, Adsense Revive merupakan panduan yang paling sesuai untuk semua lapisan.

Akhir sekali, jalan hidup seseorang adalah pilihan diri sendiri. Membina kehidupan yang lebih baik adalah satu jihad bagi setiap orang.


Post a Comment